2011. július 16., szombat

Az előző...

... hetek nehéz napjaiban nem volt erőm és "agyam" ahhoz, hogy valami komoly munkába fogjak, viszont tétlenül sem tudtam ücsörögni. Így azután  elővettem az előző évben festett gyapjúfonalaimat és valami egyszerűbe kezdtem.  Mégpedig -  Annás  inspirációja alapján - egy horgolt, "nagyimintás" kendőhöz. Róttam a sorokat, amíg a fonalam engedte, azután félretettem és... csak ma sikerült befejeznem.  Az aránylag tömör alapmintához, valami légies és széles szegélyt álmodtam és íme, ez lett belőle:




Mivel inkább kötni szeretek, mint horgolni, ezért (eddig) nem volt komolyabb mintagyűjteményem és sokat kutakodtam a megfelelő szegély után. Segítségemre - a facebookon nemrég alakult  "kötős-horgolós" csoportból - Zsuzsa (Muzsika) volt, aki önzetlenül, rengeteg mintával látott el. - Ez úton is külön köszönöm Neki! :) 

A Tolnáról származó merinot (tavaly ezt nevezték "csipke fonalnak, az idei sokkal szebb!!!) italporokkal egyszínűre szerettem volna festeni, de - minden igyekezetem ellenére - ilyen cirmos lett. Most azon gondolkodom, hogy valami mással, más színre átfessem-e? Na, majd meglátom! 

Fonal:  saját kezűleg festett, 100% merino
Horgolótű:  4,5-ös
Nagyság:  144 x 65 cm  (blokkolás nélkül)
Súly:  121 gramm

A másik, - azonos időben elkészült kendő - egy piros színű, "Utazó nő", amelyet blokkolás után majd szintén közszemlére teszek. 
Legközelebb viszont, bepótolom a restanciám és megmutatom a fonásaimat.  - Csak legyen elég időm és türelmem a több 100 fotó közül kiválogatni, lekicsinyíteni 1-1 kollázsra valót. - :)))

18 megjegyzés:

  1. Sose bánd, hogy nem légies! Szerintem így is csodálatos! Az a csipkeminta a szélén meg nagyon feldobja. Igazán szép lett, nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép a kendő. gyöünyörű a szegély az egyszerű kendőtesthez.Nekem a színe is tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Zorka, igazán örülök, hogy tetszik! :)
    A gyapjú csipkefonal ezzel az alappal valóban nem elég légies, viszont... hűvösebb időben nagyon jó meleg lesz. A szegélye pedig, nekem is tetszik.
    - Most meg vagyok lőve, mert annyi szép szegélyt találtam, hogy újabb horgolásra ösztönöz, pedig... én inkább kötni szeretek. :)))
    Marcsimami

    VálaszTörlés
  4. Hú, nagyon feldobja az a szegély, nagyon szép kendőd lett!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, köszönöm! :)))
    Macus, kedves! Valóban az volt az elképzelésem, hogy az egyszerű kendőtestet feldobja egy széles, mutatós, szegély. :)
    Kriszta, kedves! Nagyon örülök, hogy tetszik. :)

    VálaszTörlés
  6. ... A színével pedig, lassan kezdek megbarátkozni, hiszen, ha jól nézem, harmonizál a fejlécben lévő virágaiméval. :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem nagyon tetszik!
    A gonjaid ellenére ,vagy talán éppen azért szépen meghorgoltad, szerintem egy hordható darab.

    VálaszTörlés
  8. Tüneményes ezzel a szegéllyel, és a színe is üde! Ha van ilyen szegély-ötleted még, ne fogd vissza, horgold kötött kendőtestre... ;)

    VálaszTörlés
  9. Jutka, köszönöm! :)
    Valójában nekem is tetszik. - Mi lenne, ha még szeretnék is horgolni? :)))
    A "gondjaim" idején csak a nagyi mintát voltam képes készíteni, a szegély már a megnyugvást követően készült.

    VálaszTörlés
  10. Harmat, kedves, de örülök, hogy Neked is tetszik! :)
    A színével én is kezdek megbarátkozni és így utólag, örülök, hogy hozzákezdtem (na és, hogy be is fejeztem).
    Hogy Te milyen okos vagy, milyen jó tanácsot adtál!!! - Rengeteg szebbnél-szebb horgolt szegélymintát kaptam. -
    Azért szeretem jobban a kötést, mert nekem jobban tetszik a textúrája, mint a horgolásnak, viszont ez a párosítás, remek ötlet, KÖSZÖNÖM!

    VálaszTörlés
  11. Szép kendő lett, nekem a színei is tetszenek. A szegélye nagyon feldobja, szuper! Milyen jó ötletet adott Harmat, meg kellene tanulnom horgolni! :)

    VálaszTörlés
  12. Irenka, drága, örülök, hogy tetszik. Lassan én is megbarátkozom a színével. :)
    Azért keresgéltem sokáig a szélminták között, mert valami ilyen volt az elképzelésem és... bejött! :)))
    Igen, Harmatcseppre feltétlen figyelni kell, mert... nagyon ügyes, mindig kedves, önzetlenül segítőkész és roppant jó ötletei vannak. :)

    VálaszTörlés
  13. gratula! nagyon szépséges lett, szuper jól néz ki hozzá a szegély,jó választás volt!:)

    VálaszTörlés
  14. Szerintem nagyon szép így ahogy van a kendő .Finom , kicsit romantikus hangulata van .:)

    VálaszTörlés
  15. Timici, köszönöm! :) A szegéllyel megküszködtem amíg rátaláltam az általam megálmodottra, de szerencsére sok segítőkész ember van :)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm, Elinor! :)
    Az volt a célom, hogy a (nekem, aki a csipkekötéshez szoktam) kissé testes alapmintát oldjam egy szélesebb csipkeszegéllyel.
    Számomra is romantikus és... el tudnám képzelni egy vékony, sötéthajú hölgy nyáresti kiegészítőjének. :)

    VálaszTörlés
  17. Ez a szegély egyszerűen tökéletes! Valami ilyenre vágyom én is.

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm Florentine! :)
    A mintát, ill. a gyűjteményét én is úgy kaptam és szívesen továbbítom, ha szükséged van rá.

    VálaszTörlés