2011. március 9., szerda

Doroszlói BEFLI

...vagy ahogy OTT mondják: Doroszlai BEFLI


Ígéret szép szó, ha... 
Tegnap ígértem, ma teljesítem és... közreadom családunk egyik legkedvesebb, legsikeresebb receptjét. 
Bár mostanában, más blogokon olvastam hasonlót, én ezt a receptet pár éve a vajdasági Doroszlón lévő kedves barátainknál tanultam, Editkétől. 

Ez az a sütemény, amellyel bárhol és bárkinél sikert arathatsz! :-)


Akkor lássuk a "medvét"!  :-)))

Hozzávalók:
Tésztához:
80 dkg finom liszt
1 dl étolaj
5 dl tej  (összesen)
2 teáskanál cukor
5 dkg élesztő
1 - 2 teáskanál só
Krémhez:
25 dkg margarin
3 tojás sárgája
0,5 teáskanál só
10 – 15 dkg reszelt sajt (lehet füstölt is, de el is maradhat)
Tetejére:
Tojásfehérje, köménymag, vagy szezámmag, esetleg durva őrlésű só kerülhet.

Elkészítése:
Kevés langyos, cukros tejben (az 5 dl-ből veszem el) felfuttatom az élesztőt és jól összegyúrom a tészta hozzávalóit. (Ne legyen kemény a tészta!)
Pihentetés nélkül kb. 2-3 mm vastagságú téglalappá nyújtom. (Ha kicsi a helyünk, lehet kétfelé is venni a tésztát.)
A krémhez valókat jól kikeverem és a kinyújtott tésztára kenem.
A ”művet” felhengerlem, éles késsel háromszögeket vágok belőle és zsírpapírral bélelt tepsire teszem, majd 30 percig pihentetem.
Közben a sütőt 180 fokra előmelegítem.
(Pihentetés csak az első adagnál szükséges, hiszen amíg az első sül, a 2. kel.)
Kelesztés után a tepsin lévő BEFLIK tetejét megkenem a kissé felvert tojásfehérjével és ízlés szerint megszórom köménymaggal, vagy szezám-maggal, esetleg durva őrlésű sóval.
180 fokon szép pirosra sütöm.  (Kb. 20-25 perc)

- Ez az adag 2 nagy tepsire elegendő, de mivel pillanatok alatt elfogy, én dupla mennyiséget szoktam belőle sütni. - 


Kellemes sütögetést, nagy sikereket és... jó étvágyat kívánok! 
       

7 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos , biztosan finom lehet !:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Elinor, kedves!
    Hétvégén süsd meg, hidd el nagy sikere lesz! :)

    VálaszTörlés
  4. Még nem is hallottam róla.. Ezen a böjti napon a kosárra valót is meg tudnám enni!

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom!!! :))
    Theresa

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikusan finom. Ha nem haragszol a blogomon is ajánlottam ,természetesen belinkelve a forrást.
    Köszönet érte.

    VálaszTörlés
  7. Neeeeem, dehogy haragszom, sőőőőt...
    igazán örülök, hogy izlik és nem csalódtál benne. :)

    VálaszTörlés