2012. április 2., hétfő

Variációk egy témára

A téma pedig...   egy szegélyminta,
amibe beleszerettem. :-)









Már hetek óta készítem elő ezt a bejegyzést, mert nagyon nehezen álltam hozzá a több 100 fotó átválogatásának, lekicsinyítésének...  De, itt vagyok! :-)


Ő volt a kezdet!






Anyaga: saját kézi festésű, hazai (Rikker-féle), egyágú gyapúfonal. Kötőtű: 4,5-ös bambusz körkötőtű. Nagysága:  125 x 52 cm. Súlya: 72 g.
Beleszerettem, de annyira, hogy...

Kellett nekem egy ilyen fehérben is! :-)






Anyaga: hazai (Rikker-féle), 2010-es (kissé egyenetlen fonású), "csipke" gyapúfonal. Kötőtű: 4-es bambusz körkötőtű.
Nagysága: 130 x 45 cm. Súlya: 40 g.
A szerelem után jött a kíváncsiság...


Milyen lenne ívesen és szimmetrikusan?






Anyaga: saját, kézi festésű (málnás italpor) ,hazai (Rikker-féle), 2010-es (kissé egyenetlen fonású), "csipke" gyapúfonal. Kötőtű: 4-es bambusz körkötőtű. Nagysága: 170 x 32 cm. Súlya: 49 g.
A kendő test alapjait Ercsu mintaleírása  adta...
De itt nem lehetett leállni, mert... volt ez a szép zöld fonalam és... 
Újabb kihívást jelentett egy szimmetrikus, hagyományosabb, sarkos kendő elkészítése. 


Íme Ő! :) 









Anyaga: más (ismeretlen szerző) által festett, nagyon puha, "csipke" gyapúfonal. Kötőtű: 4-es bambusz körkötőtű. Nagysága: 150 x 50 cm. Súlya: 42 g. 
- A kendőtest, saját tervezés. -
...És itt megállt a tudomány, hosszú hetek következtek, amíg rászántam magam az oly nem szeretem blokkolásra. :-) 

...És itt a vége!

Végre a bejegyzés is elkészült! :-)))



22 megjegyzés:

  1. Marcsimami, elképesztesz újra és újra! :)

    VálaszTörlés
  2. De jók lettek! Nem csodálkozom, hogy szerelem volt.... :D

    VálaszTörlés
  3. Egyik szebb, mint a másik!

    VálaszTörlés
  4. El vagyok ájulva! Gyönyörűek! Úgy érzem, hogy van még ötleted a szegélyminta felhasználására :)

    VálaszTörlés
  5. lenyűgöző, őszintén. az a zöld.....!

    VálaszTörlés
  6. Ó,egyik szebb mint a másik,óriási gratula.

    VálaszTörlés
  7. Marcsi, eszméletlen vagy! Festesz, fonsz, mintákat variálsz, és ilyen szépségeket alkotsz. Gratula!

    VálaszTörlés
  8. Annyira szépséges mindegyik. és olyan hihetetlen, én nem szeretem a fehéret, de ez is annyira szééép, és a talin is Bea fehér kendője is gyönyörűséges volt, szóval asszem majd nekem is lesz egy valamikor...
    Le a kalappal, ennyi szépséget összehozni :)

    VálaszTörlés
  9. Ennyi szépséget Kedves Marcsimami... Nem is tudom melyik a szebb... színe, formája... csodásak...A csipkeszegélyt hol lehet megtalálni ? Gratulálok és nagyon megérte a fényképek közt válogatni...

    VálaszTörlés
  10. Ó, jaj, de csodálatos mind! Én bizony nagy bajban lennék, ha választani kellene közülük! Gratulálok mindegyikhez!!

    VálaszTörlés
  11. Csoda szép lett mindegyik!! Sosem értem, hogy fér bele ennyi minden "egy napba". Nekem ez évekig tartana. :))
    És hol rejtegeted a szürke csodát, bár lehet, hogy az nem passzol a témába. :D Theresa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Theresa, kedves!
      ...Akkor kérésedre a "szürke csoda" (amit azért kétlek) lesz a következő bejegyzés! :)))

      Törlés
  12. Csodás darabok egytől egyig Marcsimami!!!A fehérbe beleszerettem rögtön :DD

    VálaszTörlés
  13. Én mindegyikbe szerelmesedtem, mindegyikbe másért :) Készíts egy 5-t, és kész a heti stash :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt egy 5. is, de az már mást boldogít! :)
      http://elet-alom.blogspot.com/2011/08/baratsag-kendo.html

      Törlés
  14. jaj, de szépek így együtt, és mind külön-külön is!

    VálaszTörlés
  15. Hűűű Marcsimami ...nem csoda ha beleszerettél , gyönyörű ez a minta és csodaszép kendőket kötöttél vele !:)A fehér is nagyon szép , aztán a zöld is ..no meg a rózsaszín .Nagyon ügyes vagy .

    VálaszTörlés
  16. gyönyörűek!!
    A szegélyminta nekem is jól jönne... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Macus, kedves! Akartam írni mailt, de nem sikerült. Kérlek írj Te nekem!

      Törlés
  17. szebbnél szebbek, fantasztikus vagy!

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm, köszönöm!
    Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a figyelmet, a kedvességet, az elismerő és biztató szavakat! :)
    Öröm volt készíteni őket.
    ...De ezt az érzést - az alkotás örömét - Ti is ismeritek, hiszen nap, mint nap csodálom a műveiteket! :)

    VálaszTörlés
  19. Ha választani kellene, nem tudnék,egyik szebb mint a másik!:-))

    VálaszTörlés