2011. december 23., péntek

"Akkor is eljön..."

Csodák, márpedig vannak!

Minden évben nagy, családi ünnep nálunk a Karácsony. Már hetekkel előbb, igazi adventi hangulat pezsdíti fel, járja át az életünket. Karácsonyi zenék szólnak, sütemények édes illata lengi be az egyre inkább ünnepi díszbe öltöző lakást, készülnek a meglepetés-ajándékok és készül a lelkünk is. De...
Először az életemben, ebben az évben, nekem ez valahogy nem ment.  Szomorúság, kilátástalanság, gondok terhe nyomta/nyomja a vállam. Úgy döntöttem az idén NEM!
Nem fogok díszíteni, nem sütögetek, nem állítok Karácsonyfát, - mivel a staféta botot, segítség-gyanánt átvette más - nem főzőcskézek... Szóval, nem, nem, NEM! ...Csak megpróbálok erőt gyűjteni azokhoz a "nemszeretem küzdelmekhez", amelyek elkerülhetetlenek a túléléshez!
És mégis-mégis láss csodát!



20-án délelőtt kis dolgom akadt a városban...  Délben, Déneskéért kellett menni az iskolába...
Renikém, - a nagylányunokámat - megkértem, hogy autóval hozzon haza minket. Közben egy kis bevásárlás és utána iszkiri haza, mert "kis Sofőröm" éhes volt. A lakásba érve a fiatalságot betereltem a szobába, én pedig gyorsan-gyorsan hozzáfogtam a "Marcsimami-féle", jó kis pörcös, szélesmetéltes túróstészta mielőbbi elkészítéséhez.
Hallom én, hogy Déneske ujjong és egyre többször felkiált, hogy... "Jaj, de szép, Karácsonyfa! Jaaaj, de szééép Karácsonyfa!..."
Én meg a vízforralás és a szalonna vagdosása közben agyalok... Milyen Karácsonyfáról beszél ez a gyerek??? Hiszen semmi nem emlékeztet most nálam a Karácsonyra! Egy karácsonyos képet sem hagytam, - még véletlenül sem - elől! ???
Egy idő után már nem bírtam a kíváncsiságommal és bekukkantottam hozzájuk...
És láss csodát!!!
A szoba átrendezve, a szekrény előtt pedig egy kis feldíszített, fényekben ragyogó, (konténeres) Karácsonyfa várt engem!
A szavam elakad, megszólalni sem tudtam és csak gyűrtem, gyűrtem befelé a könnyeimet. Hát mégis, mégis szeretnek engem? Igen!!!  :-)))

Mint kiderült, Zita-lányom ötletét, távollétem alatt megvalósította a mi Drága Renikénk. Vásárolt fát, egyedül becipelte, leolvasztotta róla a havat, átrendezte a szobát, ünneplőbe öltöztette a kis fácskát és... ezáltal a lelkem is. :-)
Ölelgettem, csókolgattam az én drága Unokáim és...
Felhívtam Zitukát, hálálkodtam, hebegtem-habogtam, tétován köszöngettem és elmeséltem, hogy... megéltem a CSODÁT! Angyal, Angyalok jártak nálam! Zitácskám csak ennyit válaszolt:
"Látod Anyu, akkor is eljön a karácsony, ha nem akarod!"

Drágáim, köszönöm ezt a CSODÁT
és azt a SZERETETET, amely mögötte van!
- Ilyenkor érzi az ember, hogy nem volt hiábavaló a megélt sok-sok küzdelem,
nem volt hiábavaló az életem! -

A túrós tészta elkészült és étkezés után elkezdődött a pörgés.  Pörgés, mert innentől nem volt megállás, díszíteni kellett a lakást! Előbányásztuk a karácsonyi dekorációk hadát és Déneske ujjongása közepette, újabb díszek kerültek a fácskára és... mindenfelé a lakásba.

Csodaváró kis fácskám képével kívánok,
ÁLDOTT, BÉKÉS, BOLDOG KARÁCSONYT 
minden kedves Rokonomnak, Barátomnak, Ismert és Ismeretlen
OLVASÓMNAK!


17 megjegyzés:

  1. Neked is áldott karácsonyt kívánunk! Én is nyeltem most a könnyeimet, ahogy meghatott soraidat olvastam!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez csodálatos volt,én is nyelem őket...:))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Viki és Éva!
    Valóban csodaként éltem meg, a szeretet csodájának, amely hitet és erőt ad az élethez. :)

    VálaszTörlés
  4. Sírni szabad nekem is? Áldott szép ünnepeket kívánok Nekd és családodnak!

    VálaszTörlés
  5. Drága Zsuzsa!
    Nem akartam én könnyeket csalni senki szemébe, csak elmesélni a megélt csodát, éreztetni a SZERETET, a CSALÁD erejét. :)
    Köszönöm a Te jókívánságaidat is!

    VálaszTörlés
  6. Csorognak a könnyeim... Csak egy csodálatos embernek lehet ilyen csodálatos családja!
    Marcsikám, békés és szeretetben gazdag ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Marcsi! Ez csodaszép!!! Békés KArácsonyt kívánok neked és ennek a Tündér Családnak!

    VálaszTörlés
  8. Édes-kedves Nórika és Tündérviola!
    Köszönöm Nektek is a kedves szavakat! :)

    - Úgy szeretnék szárnyra kelni és sok-sok emberel "csodát" tenni! :)

    VálaszTörlés
  9. MINDENT elmondtak előttem! A torokszorítástól a családig.. semmit nem tudok hozzáfűzni, csak ámulok ezen a közös csodán! Nem kell szárnyra kelni, így is megteszed/megtetted a "sok-sok emberrel a csodát"!!!

    VálaszTörlés
  10. Mogyoró, drága!
    Boldog vagyok, ha soraimon keresztül átjönnek azok az érzések és gondolatok, amelyek bennem dúlnak és... Boldog vagyok, ha másoknak is megnyitottam a szívét, hogy Ők is megélhessék és megéltessék a "csodát", a szeretet csodáját. :)

    VálaszTörlés
  11. Drága Marcsi ismeretlen ismerősként kívánok boldog karácsonyt nektek!
    JÓ ÉREZNI A GYEREKEK SZERETETÉT!

    VálaszTörlés
  12. Drága Marcsi!
    Szívből örülök az örömödnek, a meglepetésnek. Meghatódtam én is.
    Legyen áldott ünneped!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Jutka és Katus!
    Örülök nektek és szeretetteljes Karácsonyt kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  14. Drága Marcsi!
    Öröm olvasni, hogy neked már szép volt az Ünnep!!!
    Nagy szeretettel gondolok Rád!!! :)))

    VálaszTörlés
  15. Drága Ilda!
    Örülök, hogy itt jártál és...
    Szeretettel ölellek! :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Marcsimami! Ennél szebb karácsonyi történetet nem olvastam idén... Köszönöm...

    VálaszTörlés
  17. Bejus, kedves!
    Örülök, hogy tetszett, de... az élet írta! :)

    VálaszTörlés