2011. április 20., szerda

Kedves nekem...

...ez a kis kertecske, ami a házamhoz tartozik. Nem csak azért, mert gyermekkorom emlékei idekötnek. Nem csak azért, mert virágainak egy része Anyámra emlékezetet, hanem azért, mert életigenlés árad belőle.
Igazán nem vagyok jó gazdája, mert a kezdeti tavaszi lendület a nyár végére, lelohad.
- Persze, ez csak a látszat! - Valójában nem egy szabályos, szépen rendezett kertecske, mert... alig-alig rendszabályozom. Rengeteg virág szórja szét a magjait (mályva, sarkantyúka, szarkaláb, köröm-, pillangóvirág, stb...) és én hagyom őket élni, virulni. Ebből aztán a nyárra, egy burjánzó színkavalkád kerekedik és én gyönyörködöm bennük.
- Így nőhetett naggyá egy cseresznyefa (sőt túl naggyá és sajnos meg kellett tőle válnom),  a korábban említett sárgabarackfa és mostanság egy kesze-kusza, bokorszerű birs is. -
Ugye milyen szépségesek a virágai? :)


A gyerekeim mindig mondják, hogy "csak a kerítés mellett legyenek virágok, a közepét pedig füvesítsd be, mert így olyan rendezetlen", de...    
Én így szeretem, töltekezem belőle!!!
- Korábban átalakítási terveim voltak, ezért egy építész mérte fel a "terepet" és azt mondta: "Mindent ehhez a kerthez kell igazítani, mert ennek A KERTNEK LELKE VAN!" ...no, ez nagyon szimpatikus volt nekem, mert meglátta, kimondta azt, amit én érzek. -

Manapság, a gondokkal teli, átgyötrődött éjszakákat követően ez a kertecske, illetve "lakói" adnak erőt és hitet a holnapok megéléséhez.  Reggel kimegyek és már a teraszon elvarázsolnak a hosszúra nyúlt árnyjátékok... 








...és az áldott napfény, amely szépen, lassan birtokba veszi a "világom". 


Kötődéseim egyike ez a kis kert. :)

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű kerted van! Ha egyszer kertem lesz, én is ilyet szeretnék: ahol minden ott nő, ahol jól érzi magát, míg végül zegzugos és vadregényes nem lesz... :)

    VálaszTörlés
  2. Óóóóó, kedves Harmat, de örülök, hogy Te is így érzel. :)))

    VálaszTörlés
  3. Szívemhez szólt a bejegyzés a kertről.. (is) újabb közös pont: a cseresznyefa, ami gyönyörű volt, de ki kellett vágni, mert belül korhadt: letört éréskor s félő volt, hogy a többi az unokákra esik... képekkel illusztráhatnám, csak nehezemre esik ez a bloggolás... bőven van még közös pontunk: én is megkapom az egyik gyerektől, hogy fű-meg fű... de a másik gyerekem épp a Harmat!!!!!! aki másképp gondolja! Erre köss csomót!!! Üdv: mogyoró

    VálaszTörlés
  4. Mogyoró, kedves!
    Harmat a Te lányod?
    Igazán nagyon örülök és szívből gratulálok Hozzá! ...és az újabb közös ponthoz is! :)
    Nekem is ritkán van időm, vagy kedvem blogolni, de amíg mások írásait olvasgatom, (a Tiédet is) közben gyűjtögetem a következő bejegyzés témáját, anyagát.

    VálaszTörlés