2011. május 10., kedd

Megijedt! :)



Már korábban (április elején) írtam arról, hogy nem éppen szabályos-, rendezett-, kordában tartott a kicsinyke kertem. Mert... hagyom élni az ott megtelepedő növényeket, mert... szeretem azt a gyönyörűséges szín kavalkádot, ami a burjánzásukból adódik. De nem csak a növényeimet szeretem, hanem az ide, ill. a környékbe költöző állatkákat, madarakat is. Mivel "megszelídítettem" őket, kötelességem gondoskodni is róluk.
Jó pár évvel ezelőtt egy kellemes őszi napon, (kökénygyűjtés ürügyén) barátaimmal kerékpártúráztunk a városunk - homokbuckás, gyönyörű és különleges növényekkel övezett - környékén. A fél szatyornyi kökényen (nagyon finom mézes, ágyaspálinka is készült belőle) kívül  egy hatalmas, pirosló galagonyacsokorral tértem haza. A csokrot - felkínálva madárkáimnak - felkötöttem a (volt) szőlőlugas megmaradt oszlopára.
Jött a tél, a pirosló magok "eltűntek", viszont tavasszal egy kis galagonya-sarj jelent meg a "lelegelt" csokor alatt. Én pedig, - arra gondolva, hogy egyszer majd milyen szépséges lesz virágba borulva és termése milyen finom eleség lesz a madárkáimnak  - hagytam növekedni. Eltelt 2-3-5-6 év és semmi!!! Csak nőtt, erősödött, fává cseperedett (közben oldalsó, szúrós ágait lemetszettem), de virágot, azt nem hozott! Az idei, kora tavaszi udvarrendezésnél úgy gondoltam, ennek a "haszontalanságnak" véget kell vetni!
Azután... - na jó, még egy évet várok címszóval - mégis megkegyelmeztem. Megkegyelmeztem és...  láss csodát, úgy megijedt, hogy...  


ilyen csodálatos virágkoronával hálálta meg a türelmemet. :)))



2 megjegyzés:

  1. Örömmel olvasom az ijedős galagonyabokrod történetét! Ez arra inspirál, hogy - képekkel illusztrálva - én is meséljek a növényeimmel kapcsolatos gondolataimról. Ügyetlenkedésem miatt, itt jelzem, hogy Mogyoró írta ezt....

    VálaszTörlés
  2. Örülök kedves "Mogyoró", hogy én is inspirállak.
    Hiszen... jómagam is úgy indultam el a "blgolás útján", hogy mások írásait olvasva, kreatív munkáit látva, én is kedvet kaptam hozzá. :)

    VálaszTörlés