2011. augusztus 8., hétfő

Aktuális kedvenc

Az elmúlt hetekben készült (még közzé nem tett) "alkotásaim" közül mutatom az aktuális kedvencemet:


A fonalat, egy végkiárusítás során, Ágnestől vettem (vaterán: magnes69) még karácsony előtt. Nézegettem-nézegettem és azután (valószínűleg ebben ez a néha hűvös nyár is befolyásolt) megálmodtam belőle ezt a nagy és meleg kendőt.
Be kell, hogy valljam, én - aki inkább kötni szeretek és nem horgolni - beleszerettem a "nagyimintába", mint alapba. De... valójában a szegély az, ami inspirál! :) - Csak rovom, rovom a sorokat és alig várom, hogy a fonalamhoz megálmodhassam az általam legalkalmasabbnak vélt szegélyt. -
Ebben az esetben figyelembe vettem, hogy a fonalam vastagabb, így a kendő alapja "testes". Ezáltal légies szegély nem jöhetett szóba. Mivel nagy, tömörebb cakkokat gondoltam a legszélére, (hogy lehúzza és hangsúlyozza a mintát) az összhang megteremtése érdekében a bordűr kezdő sorait közbeiktatott pikókkal tömörítettem. 
Ez lett a végeredmény:


Méret: 160 x 80 cm (blokkolás nélkül)
Fonal: 50% gyapjú + még valami /?/ - Finom, puha, pamut tapintású.
Súlya: 40 dkg
Horgolótű: 4,5-ös 
- A színe miatt és egyéb objektív-, szubjektív körülmények miatt alig hagyta magát fotózni. -

És bevallom...
Már újabb "nagyikendőn", egy újabb kihíváson jár az eszem...
Ahol a fonalam színe, textúrája, valami egészen másmilyen szegélyt fog megkívánni...
Amit élvezet lesz kitalálni, összepárosítani, megalkotni. :)

Mi ez?
Szenvedély? Mánia? Szelem?
Vagy "pusztán" az alkotás öröme?
Mindegy is, a lényeg, hogy jó érzés! :) 


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a szegély mintája és a színe!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tündérlátta, igazán örülök, hogy Neked is tetszik! :)

    VálaszTörlés
  3. Marcsimami, Te szárnyalsz! :)

    VálaszTörlés
  4. IGEN!/? :)))
    Nagyon inspirál a szegély összehangolása az alappal. Csak böködöm, csak böködöm a nagyimotívumot és közben agyalok, hogy milyen szegély fog illeni hozzá... Amikorra kész az alap, érzem/tapintom a "testet", látom az esését, na akkor... ráérzek a szegélyre.
    Mit mondjak, más színekkel, fonalakkal más hangulattal, van még pár variáció a terveim között. :)

    VálaszTörlés