2012. július 25., szerda

Dália


Nekem legalább is a dáliát juttatja eszembe a - fantasztikusan ügyes, ötletes és színes egyéniségű - LUCY leírása alapján - valójában csak kísérletező kedvemben - készült, első "puffancs" párnám.




Kézimunkázó ismerőseim közül oly sokan kivitelezték már, így kíváncsi lettem, hogy - kevéske horgolási tudományom ellenére - nekem vajon sikerül-e?
Kerestem olyan fonalakat, amelyekkel más célom nincs, amelyek színben is harmonizálnak és... egy esetleges siker esetén, beleillenének a nappalim színvilágába. 
A minta könnyű és haladós, így a ténykedésem, siker koronázta! :-)




A felhasznált fonal nagyon puha, műszálas és roppant kiadós, mert kb. 15 dkg-ból kijött. 4-es horgolótűvel dolgoztam. Az elő- és hátlap összeillesztésénél kihagytam egy 25 cm-es részt, amelynek az egyik oldalára kis füleket horgoltam, a másikra pedig, a már jó pár éve megfestett kis cérnagombokat. Varrtam egy kerek párnabelsőt, megtöltöttem mosható tömőanyaggal és tádááámmmmm, készen is lett! :-)

Átmérője 45-, magassága 25 cm.


- Egyszer azért olyan vidám, tiri-tarka színekben is,
el fogom készíteni, ahogy Lucynál láttam! -  :-)))


11 megjegyzés:

  1. ...Nevezhetnénk UFO-nak is! :-D

    VálaszTörlés
  2. Szép lett, nekem nagyon tetszik. Finomak a színei.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép! (És nekem is dália jut róla eszembe.)
    Bevallom, a legjobban a gombjaid tetszenek. (Gyerekkoromban ilyen volt a dunyhánkon. De jó is volt alábújni...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ESti, köszönöm a kedveshangulatú bejegyzésed! :)
      Valóban, a régi dunyhákon voltak ilyen cérnagombok.
      - Nem is tudom, hogy lehet-e még kapni? -
      A képen láthatóakat kb 25-30 éve festettem, amikor jövedelem-kiegészítésként - a főállásom mellett - butikoknak varrtam. Akkor alig volt árú a boltokban, így gyakran magam festettem a pamut anyagokat, a csipkéket és az ilyen kis cérnagombokat.
      Jut eszembe... akkor is ilyen, kissé romantikus, csipkés volt a divat. :)

      Törlés
    2. Jujj! Nem akarok tolakodó lenni, vagy ilyesmi...
      ... de jól értem, hogy Te tudsz ilyen szép gombokat készíteni? Esetleg van elfekvő készleted? Haj, ha szert tehetnék ilyen gombokra! A babáim lenvászon ruháin, hmm...
      Szóval ha lenne Neked eladó - lenne egy áhítatos vevőd! :)

      Törlés
    3. Nem, nem, sajnos nem! Én csak párat festettem annak idején, mert nagyon jól mutattak a pamutcsipkés, lenvászon toppokon. ...És 5-10 db-on kívül nincs elfekvő készletem sem. :(
      Azért azt megígérem, hogy utánanézek, hátha lehet még valahol kapni.
      ...Esetleg nézd meg a vaterán, hátha ott valaki kínál ilyeneket is!

      Törlés
    4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    5. Néz csak, találtam Neked cérnagombokat:
      http://www.stoklasa.hu/cernagomb-merete-24-cseh-termek-x1626
      - Úgy tűnik a csehek még gyárták! :)))

      Törlés
    6. Nahát, de aranyos vagy! Köszönöm! :)

      Törlés
  4. nagyon szép lett. én is megcsináltam már nagyon tarkában, de a tiéd most újra inspirál. :)

    VálaszTörlés