2010. november 14., vasárnap

Kezdetben vala...

...a kendő.
Csodálatos csipke kendőket találtam, láttam kötős bloggereknél és olthatatlan vágyra gyúltam arra, hogy én is készítsek ilyeneket. Nagyon bátortalan voltam és úgy gondoltam az enyémnek csak a szélén lesz csipkeminta. Régi, puhának tűnő fonalam felhasználásával hozzákezdtem. Kikísérleteztem a kezdést, majd menet közben mégis csak vittem bele egy kis mintácskát. A bordűrhöz Erika adott segítséget, egy egyszerű, stílusában hozzáillő mintával.
188 x 95 cm-es lett:

...és nem volt megállás! Beleszerettem Orsi csodálatos színátmenetes, Lace vastagságú gyapjúfonalába és nagy merészen belevágtam az első (ami valójában a 2. lett) KIRI kötésébe.
- Az első sorok után rájöttem, hogy kezdőnek nem szabad ilyen erősen kontrasztos, sötét fonállal kezdenie, mert egyszerűen nem tudja követni a mintát. Én sem tudtam és, hogy begyakoroljam, elővettem egy jóval vastagabb, fehér fonalat és megkötöttem egy kicsi kendőt. :))) -


Húúúúú nagyon megszenvedtem, de sikerült! Nagysága blokkolás után:  192 x 104 cm


Egy régi műszálas fonalam felhasználásával (csak úgy kísérletként) megálmodtam egy fodros szélű kendőt.
- Úgy gondoltam, hogy inkább a fodor domináljon és nem a minta. -


Ezek után nem volt megállás és jött egy Shetland Shawl, 188 x 102 cm (fonala ismeretlen összetételű, vékony műszál),

...majd az általam festett, "Riker-féle csipke" merinóiból egy újabb, 180 x 100 cm-es KIRI:


Majd a Vaterán vásároltam "Mágnes69"-től hosszan színátmenetes, 50 %-ban gyapjú fonalakat. A fantasztikusan pihe-puha rózsaszínesből egy saját tervezésű 192 x 100 cm-es, a gyönyörű kékesből pedig egy hatalmas REVONTULI készült. - Érdekességük, hogy a csíkozás az eredeti festésből adódik. -



...és még kb. 7-8 db, amely blokkolásra, fotózásra vár. :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése